Regulamin jest obowiązkowym dokumentem, do jakiego odsyłam klientów przed sesją (jeszcze przed wpłatą zadatku).
Uiszczenie opłaty (tj. zadatku) równoznaczne jest z akceptacją regulaminu. Jego nieprzeczytanie nie zwalnia z konsekwencji jakie ze sobą niesie jego treść.
REGULAMIN : niniejszy regulamin,
SERWIS INTERNETOWY : strona internetowa pod adresem www.yourwonderland.pl , której administratorem jest YourWonderland Paweł Kaczmarski, ul. Katowicka 33A/1, 41-600 Świętochłowice, NIP: 8641843392, REGON: 161574058
KLIENT : oznacza osobę (podmiot), który korzysta z Serwisu Internetowego lub na rzecz którego są lub mogą być świadczone usługi, co do których umowa zostaje zawarta za pośrednictwem Serwisu Internetowego,,
FOTOGRAF – prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą YourWonderland Paweł Kaczmarski z siedzibą: ul. Katowicka 33A/1, 41-600 Świętochłowice , NIP: 8641843392, REGON: 161574058
1. Warunkiem koniecznym do zawarcia umowy jest podanie przez Klienta: Imię i Nazwisko, adres e-mail, numer telefonu;
2. Treści o charakterze handlowym zawarte na stronie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego;
3. Ceny Usług na stronie Serwisu Internetowego podane są w polskich złotych i zawierają podatki ale nie zawierają kosztów dojazdu na sesję do miejsca oddalonego o więcej niż 30 km od Fotografa, chyba że z informacji przy niej wynika coś innego. O kosztach dojazdu Klient jest informowany podczas procedury składania Zamówienia ale przed definitywnym jego złożeniem;
4. Zawarcie umowy następuje poprzez wpłatę zadatku lub podpisanie umowy;
5. Zawarcie umowy zobowiązuje Klienta do dokonania zapłaty zadatku za zakupioną Usługę w terminie 48 godzin od jej zawarcia w wysokości 50,00zł. Po tym terminie Fotograf jest uprawniony do odstąpienia od umowy. Pozostałą część ceny usług + ewentualną cenę za dodatkowe produkty Klient jest zobowiązany zapłacić po wykonaniu sesji fotograficznej. Dopiero po otrzymaniu pełnej kwoty Fotograf zaczyna realizację zlecenia. Fotograf akceptuje następujące formy płatności:
§ Gotówka
§ Przelew tradycyjny
6. Płatności elektroniczne są dokonywane za pośrednictwem przelewu tradycyjnego
7. Zadatek w przypadku nieodbytej sesji nie podlega zwrotowi. Istnieje możliwość przełożenia terminu sesji jeden raz na termin uzgodniony przez obie strony;
8. W przeciągu 21 dni roboczych od dnia przeprowadzonej sesji fotograficznej Fotograf udostępnia drogą mailową (na podany w umowie adres e-mail) miniaturki zdjęć (format miniaturek 600x400pxl). Klient wybiera ilość ujęć zgodnie z wybranym wcześniej pakietem usług fotograficznych, z możliwością dokupienia dodatkowych zdjęć;
9. Przekazanie zdjęć nastąpi w formie papierowej i/lub elektronicznej w terminie 60 dni od dnia ich wykonania, w miejscu ustalonym przez Strony. Fotograf nie przekazuje plików w stanie surowym RAW;
10. Wszystkie wybrane przez klienta zdjęcia wywołane są w formacie 15x23cm, oraz wysłane na podany w umowie adres e-mail;
11. W przypadku opublikowania przez klienta zdjęć – miniaturek (rozmiar miniaturek: 600x400pxl) z naniesionym znakiem wodnym, które Fotograf wysłał jako podgląd do wyboru zdjęć (ilość zgodnie z umową) na podany w umowie adres e-mail – Fotograf wystawia fakturę VAT w kwocie 500,00zł, którą należy opłacić do 14 dni roboczych. Faktura zostaje wysłana na podany przez klienta adres e-mail;
12. Klient zapoznał się z portfolio Fotografa, indywidualnym stylem robienia zdjęć, sposobem obróbki i jakością oddawanych prac i nie jest to podstawą do odstąpienia od umowy;
13. Klient ma 2 miesiące czasu na wybór zdjęć udostępnionych mu przez Fotografa (czas liczony jest od momentu wysłania zdjęć na wskazany w umowie adres email.). W przypadku jeśli Klient nie wybierze zdjęć w określonym czasie, Fotograf SAM dokonuje decyzji dotyczącej wyboru najlepszych zdjęć (ilość zdjęć określona w umowie). W tym przypadku Klient nie ma możliwości dokonać zmiany w wyborze zdjęć, które zostały wybrane przez Fotografa;
14. GOTOWE zdjęcia (tj. wydruki + płyta DVD + ozdobny folder + mini albumik itp.) – zostają wysłane na podany w umowie ADRES DOMOWY. Nie ma możliwości odbiorów zdjęć OSOBIŚCIE !
15. Fotograf poddaje zdjęcia archiwizacji przez okres 2 tygodni od momentu odebrania zdjęć przez klienta w formie papierowej [DOTYCZY TYLKO SESJI ZE ZGODĄ NA PUBLIKACJĘ ZDJĘĆ] – w przypadku braku ZGODY, Fotograf po przekazaniu zdjęć w wersji papierowej usuwa wszystkie zdjęcia i nie poddaje ich żadnej archiwizacji;
16. W momencie WYCOFANIA wcześniej podpisanej ZGODY na publikację zdjęć – klient zobowiązany jest do pokrycia wszystkich kosztów związanych z wykonaniem akcesoriów promujących działalność fotografa (tylko w przypadku wykorzystania tych zdjęć na poczet strony internetowej, ulotek, banerów, książek pokazowych itp.), a także klient podlega karze umownej w wysokości 500,00zł (kwota płatna do 14 dni od momentu wystawienia FV);
17. Fotograf zrealizuje dzieło przy użyciu własnych narzędzi i na własnych materiałach. Fotograf oświadcza również, że wykona fotografie z najwyższą starannością i na poziomie technicznym właściwym dla tego rodzaju dzieł (nawet w przypadku kiedy niezbędne jest zastępstwo) na poziomie porównywalnym do widocznego w portfolio i galeriach umieszczonych w Serwisie Internetowym;
18. W standardowej usłudze modyfikacje graficzne zdjęć dotyczą wyłącznie poprawy: koloru, jasności, balansu bieli, kontrastu fotografii;
19. Klient odpowiada za uszkodzenia lub utratę sprzętu fotograficznego powstałe z jego winy jak również poręcza za szkody wyrządzone przez osoby przez niego zaproszone;
20. Fotograf nie ponosi odpowiedzialności za złą jakość odbitek lub wydruków zdjęć wywołaną niskimi parametrami użytych materiałów;
21. W razie spóźnienia Klienta ponad 30 min, sesja może zostać odwołana, a Klient zobowiązany do zapłacenia kwoty odpowiadającej 50% wartości zlecenia;
22. Podczas sesji obowiązuje zakaz wykonywania zdjęć lub filmów własnym sprzętem;
23. W ramach usługi Fotograf udziela Klientowi nieograniczonej w czasie i miejscu licencji na korzystanie ze zdjęć w zakresie ich wywoływania, drukowania, powielania, układania w kolarze i publikowania w mediach społecznościowych, bez prawa do korzystania ze zdjęć w celach komercyjnych, zarobkowych i marketingowych;
24. Jeżeli sesja jest wykonywana w studio, Klient nie może zabierać ze sobą zwierząt;
25. W przypadku przyjścia Klienta na sesję w stanie choroby, Fotograf może odmówić wykonania sesji.
§3 DODATKOWE USŁUGI
1. W związku z zawarciem umowy realizacji sesji zdjęciowej Strony mogą zawrzeć dodatkową umowę, której przedmiotem będzie wykorzystanie wizerunku Klienta uwiecznionego na zdjęciach w celach marketingowych oraz reklamowych;
2. Zawarcie umowy, o której mowa w §3 ust. 1 powyżej nie jest obligatoryjne i zależy od dobrej woli Klienta.
1. Fotograf ma obowiązek dostarczania zdjęć pozbawionych wad fizycznych i prawnych;
2. Fotograf jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli zdjęcia mają wadę fizyczną lub prawną (rękojmia);
3. Jeżeli zdjęcia mają wadę (np. niezamierzona nieostrość, zaciemnienia itp.) Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, chyba że Fotograf niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wadę usunie;
4. YourWonderland Paweł Kaczmarski może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową wadliwych zdjęć w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Fotograf;
5. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres YourWonderland Paweł Kaczmarski, ul. Katowicka 33A/1, 41-600 Świętochłowice. W wypadku Klienta będącego Konsumentem koszt dostarczenia pokrywa Klient.
6. Wszelkie reklamacje związane z Produktem lub realizacją Umowy sprzedaży, Klient może kierować w formie pisemnej na adres YourWonderland Paweł Kaczmarski, ul. Katowicka 33A/1, 41-600 Świętochłowice;
7. Fotograf, w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację ustosunkuje się do reklamacji Produktu lub reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta.
1. Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny, jednakże nie później niż do momentu rozpoczęcia świadczenia usługi przez co rozumie się rozpoczęcie sesji fotograficznej;
2. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili zawarcia umowy tj. zapłacenia zadatku lub podpisania umowy. Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Fotografowi pisemne oświadczenie o odstąpieniu na adres YourWonderland Paweł Kaczmarski, ul. Katowicka 33A/1, 41-600 Świętochłowice. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem;
3. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą;
4. Jeśli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Fotograf przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać;
§6 ODPOWIEDZIALNOŚĆ KLIENTA W ZAKRESIE ZAMIESZCZANYCH PRZEZ NIEGO TREŚCI
1. Klient oświadcza, że:
a) jest uprawniony do korzystania z autorskich praw majątkowych, praw własności przemysłowej i/lub praw pokrewnych do – odpowiednio – utworów, przedmiotów praw własności przemysłowej (np. znaki Produktowe) i/lub przedmiotów praw pokrewnych, które składają się na treści;
b) umieszczenie oraz udostępnienie w ramach usług, o których mowa w §2 Regulaminu, danych osobowych, wizerunku oraz informacji dotyczących osób trzecich nastąpiło w sposób legalny, dobrowolny oraz za zgodą osób, których one dotyczą;
d) wyraża zgodę na dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
2. Klient nie jest uprawniony do:
a) zamieszczania w ramach korzystania z usług, o których mowa w §2 Regulaminu, danych osobowych osób trzecich oraz rozpowszechniania wizerunku osób trzecich bez wymaganego prawem zezwolenia lub zgody osoby trzeciej;
b) zamieszczania w ramach korzystania z usług, o których mowa w §2 Regulaminu, treści o charakterze reklamowym i/lub promocyjnym.
3. Zabronione jest zamieszczanie przez Klientów w ramach korzystania z usług, o których mowa w §2 Regulaminu, treści które mogłyby w szczególności:
a) zostać zamieszczane w złej wierze, np. z zamiarem naruszenia dóbr osobistych osób trzecich;
b) naruszać jakiekolwiek prawa osób trzecich, w tym prawa związane z ochroną praw autorskich i praw pokrewnych, ochroną praw własności przemysłowej, tajemnicą przedsiębiorstwa lub mające związek ze zobowiązaniami o zachowaniu poufności;
c) posiadać charakter obraźliwy bądź stanowić groźbę skierowaną do innych osób, zawierałyby słownictwo naruszające dobre obyczaje (np. poprzez użycie wulgaryzmów lub określeń powszechnie uznawanych za obraźliwe);
d) pozostawać w sprzeczności z interesem Fotografa;
e) naruszać w inny sposób postanowienia Regulaminu, dobre obyczaje, przepisy obowiązującego prawa, normy społeczne lub obyczajowe;
4. W przypadku otrzymania powiadomienia zgodnie z §2 Regulaminu, Fotograf zastrzega sobie prawo do modyfikowania lub usuwania treści zamieszczanych przez Klientów w ramach korzystania przez nich z usług, o których mowa w §2 Regulaminu, w szczególności w odniesieniu do treści, co do których, opierając się na doniesieniach osób trzecich lub odpowiednich organów, stwierdzono, że mogą one stanowić naruszenie niniejszego Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa. Fotograf nie prowadzi bieżącej kontroli zamieszczanych treści;
5. Klient wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystywanie przez YourWonderland Paweł Kaczmarski umieszczonych przez niego treści w ramach Strony Internetowej Sklepu.
1. Fotograf ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi Przedsiębiorcami, Fotograf ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta będącego Przedsiębiorcą;
2. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Sklepu Internetowego;
3. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie;
4. Każdy Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym zakresie możliwe jest skorzystanie przez Klienta z mediacji. Listy stałych mediatorów oraz istniejących ośrodków mediacyjnych przekazywane są i udostępniane przez Prezesów właściwych Sądów Okręgowych. Klient będący Konsumentem może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie swojej skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
5. Fotograf zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Fotografa do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta;
6. Regulamin wchodzi w życie z dniem 25.05.2018r.